
شرکت کانتاس استرالیا برای پروازهای مسافت بسیار طولانی، صندلیهای ویژه اتاق خواب نصب میکند.
به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیو اطلس، شرکت هواپیمایی کانتاس به عنوان بخشی از پروژه «طلوع آفتاب»( Sunrise) برای پروازهای بینالمللی فوقالعاده طولانی خود، صندلیهای تجاری و فرست کلاس جدیدی را که در ناوگان ایرباس A۳۵۰-۱۰۰۰ آیندهاش نصب میشوند را به نمایش گذاشت. با نصب این صندلیها اتاقهای فرست کلاس به اتاق خوابهای کوچکی به منظور قابل تحمل کردن ۲۲ ساعت پراوز تبدیل میشوند.
تا زمانی که طرح ساخت هواپیماهای مسافربری مافوق صوت دوباره مطرح شود، تنها با تلاش برای دستیابی به برد بلندتر برای هواپیماهای زیر صوت، میتوان فضای واقعی برای بهبود در پروازهای بین المللی ایجاد کرد. پروژه «طلوع خورشید» که توسط آلن جویس، مدیرعامل کانتاس، «آخرین مرز هوانوردی جهانی نامیده» می شود، این طرح، پروازهای بین اقیانوسی از ساحل شرقی استرالیا، به اروپا و آمریکای شمالی را هدف قرار می دهد که ۱۸ تا ۲۲ ساعت طول می کشد.
از نقطه نظر مهندسی، این یک هدف کاملا معقول است و ایرباس «A۳۵۰-۱۰۰۰» دو موتوره با برد ۱۶.۰۰۰ کیلومتر آن را امکان پذیر میکند. با این حال، از دیدگاه مسافران، پروازهای بدون توقف که یک روز کامل طول میکشد، میتواند کمتر سفری لذتبخش و بیشتر یک آزمایش استقامت باشد.
در گذشته، چنین پروازهای طولانی در اختیار کشتیهای هوایی (از جمله زپلینها) بود که به قدری کند حرکت میکردند که بین پنج تا ۱۰ روز طول میکشید تا از اقیانوس اطلس عبور کنند. نشستن در صندلی مسافری مدرن برای مدت طولانی احتمالا امروز به حدی کاری طاقت فرسا و به شدت خسته کننده است که میتوان آن را به عنوان یکی از مصادیق نقض حقوق بشر ارزیابی کرد، کشتیهای هوایی که در گذشته میزبان مسافرانی برای انجام سفر هوایی چند روزه بودند، دارای فضای زیادی در داخل هواپیما هستند که میتواند به اتاقهای خواب، اتاقهای غذاخوری، گالریها و حتی سالنهای استراحت اختصاص داده شود.
اما ایر لاینهای امروزی جایی برای آن نوع تجملات ندارند، بنابراین باید به دنبال گزینه جایگزین برای ایجاد فضایی مطلوب تر جهت استراحت مسافران خود باشند. گزینه جایگزین طراحی هوشمندانه تر صندلیهای مختص پروازهای طولانی است. ۵۲ صندلی جدید فرست و بیزنس کلاس که در A۳۵۰-۱۰۰۰ نصب خواهند شد، با همکاری و طراحی استودیو «کائون» و مرکز چارلز پرکینز (CPC) ساخته شدهاند. این صندلیها فضای استراحت بهتری را در کابینهای کوچک هواپیما فراهم خواهند کرد.
بیشتر بخوانید:
- تصاویری زیبا از فرود بوئینگ ۷۷۷ در فرودگاه استانبول از منظر کابین خلبان
شش صندلی فرست کلاس اساسا در کابینهای کوچکی با درهای مخصوص به خود قرار گرفتهاند، این کابینها یا اتاقها علاوه بر سیستم اطلاعات سرگرمی معمول یک صفحه نمایش ۳۲ اینچی نیز دارند، این کابینها دارای یک تخت مستطیلی موازی در کنار صندلی عریض و گزینههای ذخیرهسازی، از جمله کشوی لباس خواب هستند. کابینهای فرست کلاس همچنین دارای یک کنسول بزرگ و یک میز غذاخوری جدا شونده بزرگ هستند.
کد خبر 745683
-
ببینید | تواناییهای خارقالعاده یک بیل مکانیکی!
-
صندلیهای جدید برای پروازهای ۲۲ ساعته | مقایسه هواپیماهای امروزی با کشتیهای هوایی
-
اولین حضور مازیار لرستانی در یک برنامه رسمی
-
ببینید | گره کور را چگونه باز کنیم؟ | ترفند باز کردن گره کور کیسههای پلاستیکی
-
عکس| سعید آقاخانی علت بی کلام بودن تیتراژ سریال نون خ را اعلام کرد
-
تصاویر جنجالی سردار آزمون بعد از عدم حضور در تیم ملی
-
ببینید | رقص شمشیر اعراب خوزستان در میدان آزادی ؛ تهران ۱۴۰۲
-
هشدار مقام ارشد روس به آلمان | اگر پوتین در آلمان بازداشت شود …
-
آیا جیران در قسمت آخر میمیرد؟/ فردا آخرین قسمت سریال جیران
-
واکنش طارمی به عکس ها و غیبت حاشیه ساز سردار؛ همه دلیل آن را می دانیم | از من کم کاری دیدید بگویید!
-
عکس| حضور ناگهانی کی روش در بازی ایران و روسیه! | تصویر عجیب سوژه عکاسان شد
-
اخراج ناگهانی سرمربی بایرن مونیخ؛ جانشین سرشناس هم مشخص شد
-
دانلود قسمت ۵۲ سریال جیران قسمت آخر (قسمت آخر جیران قسمت 52)
-
۲ گزینه نیمکت تیم ملی امید نهایی شدند | یک مربی ایران و یک خارجی در لیست فدراسیون
-
ببینید | این فیلم آدرنالین شما را بالا میبرد | رانندگی نفسگیر در ناو هواپیمابر!
-
عکس | اقدام عجیب هوادار فوتبال با پوشیدن لباس هیتلر! | تاوان سنگین برای رفتار جنجالی در دربی
-
پهپاد تاشو که تیک آف و فرود عجیبی دارد! | عمود پرواز استریکس با ۸۰۰ کیلومتر برد پروازی
-
تصاویر تیک آف جنگنده F-۱۸ از ناوهواپیمابر از دید دوربین کابین خلبان
-
تصاویری از فرود شبانه بوئینگ ۷۴۷ در مه غلیظ از منظر کابین خلبان
دیدگاهها