
چند روزی است درباره درآمدِ تلویزیون از آگهیهای بازرگانی بحث میشود؛ خبرهایی که ضد و نقیض است و با واکنش صداوسیما مواجه شد.
به گزارش همشهری آنلاین، یکی از نکاتی که اخیراً بسیار دربارهاش خبرسازی شد؛ موضوع تعرفههای پخش آگهی از سوی صدا و سیما در حین برگزاری مسابقات جامجهانی قطر بود.
این درحالی است که براساس موارد مطرح شده از سوی برخی رسانهها نسبت به تعرفههای پخش آگهی در مسابقات جامجهانی اگرچه حاشیههایی ایجاد شد؛ اما همانطور که قبلا اشاره شد در گزارش خبرگزاری تسنیم مشخص شد بسیاری از این موارد صحت ندارد.
با این اوصاف برخی از رسانهها به خبرسازیهای خودشان ادامه دادند؛ براساس آن اخبار، تعرفههای تبلیغاتی صداوسیما در کمترین حالت ۷میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان و در بیشترین حالت ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود. این تعرفهها برای ۲۰ ثانیه تبلیغات تعریف شده، در واقع صداوسیما برای هر یک ثانیه تبلیغات از شبکه سه در کمترین حالت ۳۶۴ میلیون تومان و در بیشترین حالت ۶۸۵ میلیون تومان دریافت میکند.
از سوی دیگر برخی کانالها در فضای مجازی با ادامه انتشار مطالبی در این زمینه از تیترِ «درآمد ۱۰ هزار میلیارد تومانی شبکه سه از پخش جامجهانی» استفاده کردند و برای افزایش بازدید، به انتشار این نوع اخبار روی آوردند که صداوسیما تعرفه تبلیغات خود برای جام جهانی را دو برابر کرده و با ارقامی که اعلام کرده مشخص میشود که سود تلویزیون از پخش مسابقات بسیار بیشتر از پخش سریال تلویزیونی است.
در ادامه انتشار این دست اخبارها، آمار و ارقامِ دیگری هم منتشر شد؛ به طور مثال "پیش از پخش مسابقات جام جهانی گرانترین تبلیغات شبکه سه سیما برای زمان پخش سریال ثانیهای ۳۲۷ میلیون تومان بود اما برای مسابقات فوتبال در کمترین حالت از ثانیهای ۳۶۴ میلیون تومان شروع میشود."
این درحالی است که پیگیریها نشان میدهد چنین اعداد و ارقامی صحت ندارد و صداوسیما در واکنش به چنین ادعاهایی اعلام کرده است: برابر قانون، درآمدهای حاصل از تبلیغات بازرگانی در شبکههای تلویزیونی، مستقیماً به حساب خزانه کل واریز شده و هیچگونه وجهی به حساب شبکههای سیما واریز نمیشود. لذا بدیهی است که شبکه سه سیما، وجهی بابت پخش تبلیغات بازرگانی در جامجهانی دریافت نکرده است.
- فوتبال در کدام نقطه شبیه سینما و هنر می شود؟ | به هیچ وجه نباید فوتبال را قاطی مسائل سیاسی کرد
همچنین روابط عمومی رسانه ملّی در توضیح بیشتر با رد ادعای درآمد ۱۰ هزار میلیارد تومانی تبلیغات در برنامههای جامجهانی اعلام کرده است که در ساختار بودجه سازمان صداوسیما، تحقق چنین ارقامی که بیشتر از بودجه یک سال رسانه ملی است، آن هم فقط در ایام جامجهانی، امکانپذیر نیست و ادعای آن در قالب تیتر یک خبر، دور از انصاف است.
کد خبر 726526 منبع: تسنیم
-
اقدام ماهواره یوتل ست علیه ایران | پخش برنامههای پرس تی وی قطع شد
-
درآمد ۱۰ هزار میلیارد تومانی تلویزیون از جامجهانی صحت دارد؟ | ۶۸۵ میلیون برای یک آگهی بازرگانی! | واکنش صدا و سیما را بخوانید
-
بیانیه شبکه پرستیوی در خصوص حذف از ماهواره یوتلست
-
«آذرخش» روی آنتن میرود | ناگفتههایی از حوادث ۱۶ آذر
-
تا اجرای کامل قانون حجاب از پای نخواهیم نشست | چادر زنان ما پرچم آزادگی است
-
ببینید | حرکت غیرمنتظره و متفاوت رئیسی در دانشگاه تهران | واکنش فوری دانشجویان
-
عکس | شمشیر ذوالفقار در دست یک ستاره جام جهانی | تصویری که بعد از صعود خبرساز شد
-
عکس | یگان ویژه بانوان با پوششی متفاوت در میدان بهارستان تهران | زنان پلیس اینگونه به سطح شهر آمدند
-
ادعای عجیب و خطرناک مولوی عبدالحمید | طرح چنین ادعای بزرگی در قامت یک عالم دینی شبههافکنی است
-
ببینید | اظهارات رئیسی درباره مغازهداری که در سنندج به او شکلات داد | چه کردند با این بیچاره …
-
پلمپ فروشگاههای علی دایی غیرقانونی است؟ | در نهایت شکم سیری خواستار تعطیلی کسب و کارها میشوند
-
ببینید | حرکت غیرمنتظره و متفاوت رئیسی در دانشگاه تهران | واکنش فوری دانشجویان
-
عکس | یگان ویژه بانوان با پوششی متفاوت در میدان بهارستان تهران | زنان پلیس اینگونه به سطح شهر آمدند
-
عکس | طارمی با اسطوره منچستر امضا کرد | ستاره ایران در یک قدمی انتقال رویایی!
-
ببینید | عذرخواهی همراه اول از مردم به خاطر وحشت آفرینی ؛ جبران میکنیم
-
عکس | شمشیر ذوالفقار در دست یک ستاره جام جهانی | تصویری که بعد از صعود خبرساز شد
-
وحشت و نگرانی تهرانیها | تصویر آلارم زلزله روی تلفن همراه تهرانیها
-
ببینید | اظهارات رئیسی درباره مغازهداری که در سنندج به او شکلات داد | چه کردند با این بیچاره …
دیدگاهها